CRÈDIT DE SÍNTESI
 L'ABADIA DE SANTA MARIA DE POBLET (PATRIMONI DE LA HUMANITAT)

 
ÀREA DE LLENGUA ESTRANGERA.

 

PROPOSTA D'ACTIVITATS: (Treball individual i en petit grup)

1).- Treballar les mateixes estructures de vocabulari, lèxic, fonètica i ortografia del crèdit.

2).- Amb frases molt curtes, elaborar el text d'un guió que serveixi per elaborar un vídeo de presentació del monestir de Poblet, de caràcter turístic i cultural d'intercanvi.

SEQ. 1.- Imatges de la presentadora, veient-se al fons el monestir i les Muntanyes de Prades que l'envolten.
Frase: "Hola!, ens trobem a l'Espluga de Francolí (Tarragona), per presentar-vos el monestir cirtercenc de Poblet, des d'aquí el podeu veure, envoltat per les famoses Muntanyes de Prades". (Imatges del seu entorn natural).

SEQ. 2.- Imatges de la Porta Daurada.
Presentadora: "Bé!, Ja hem arribat! Aquesta és la Porta Daurada, entrada principal al recinte sagrat. Panteons dels reis i reines de l'antiga Corona d' Aragó". (Imatges dels tres escuts de la façana)

SEQ.3.- Imatges de la càmera avançant per l'interior de l'església
Presentadora: "Estem a l'interior del temple romànic del monestir de Poblet, construït pel rei Alfons el Cast a finals del s. XII. Està format per 3 naus, una central i dues laterals.”

I així successivament...

Durant l'estada al monestir de Poblet es farà la gravació, d'acord amb el text, i després, a l'aula d'audiovisuals, se’n es farà el muntatge. També es pot intercalar la gravació amb una entrevista amb turistes que visitin el monestir: D'on és? Per quines raons visita el monestir?
Quina opinió n'ha tret? etc.

Activitats

Índex d'àrees